Explozia de popularitate a Facebook se reflectă în venituri astronomice

de: Alexandru Puiu
28 07. 2016

Te-ai fi așteptat ca interesul internauților pentru Facebook să scadă, dar deși postăm din ce în ce mai puțin conținut personal pe rețeaua socială, nu ne putem abține să nu ne facem conturi și să pierdem timp în aplicația de mobil.

La doar câteva zile după ce Twitter a confirmat că a trecut printr-un alt trimestru fiscal surprinzător de dificil, la polul opus se află Facebook cu cele mai impresionante realizări financiare din industria tech la această oră.

Din încasările de 6,44 miliarde de dolari, Facebook se mândrește cu o cotă de profit remarcabilă de 2,05 miliarde, aproximativ 30%. În comparație cu aceeași perioadă a anului trecut, profitul a crescut cu 59%, o valoare astronomică, având în vedere situația financiară generală a serviciilor din online.

Se pare că toții cei care au refuzat cu îndărjire să-și facă un cont pe Facebook s-au răzgândit, altfel nu există nici o explicație de ce numărul de utilizatori lunai ai rețelei a atins pragul de 1,71 miliarde, în timp ce 1,57 miliarde de persoane își accesează profilul de Facebook de pe mobil în aceeași perioadă. Într-o singură zi, 1,03 miliarde de oameni intră pe Facebook. Din totalul încasărilor din publicitate dobândite de companie, aproximativ 84% au fost generate de pe mobil. Timpul pe care îl petrecem pe Facebook, indiferent de motive, a crescut cu peste 10%.

Dacă încercați să găsiți un motiv pentru această explozie de utilizatori noi și gradul spectaculos de popularitate, răspunsul, conform lui Mark Zuckerberg se află în aplicația Facebook Lite pentru platforma Android. Aceasta este foarte populară în țările aflate în curs de dezvoltare, teritorii în care rețeaua de socializare a înregistrat cea mai mare creștere a utilizatorilor pe mobil. Tot Zuckerberg a insistat pe impactul benefic pe care l-au avut drone precum Aquila pentru sporirea conectivități online a unor țări care până în ultmii câțiva ani nu aveau soluții de acces facil la internet.

Nici celelalte produse ale companiei nu sunt de neglijat, Messenger și WhatsApp depășind pragul de un miliard de utilizatori, în timp ce Instagram are o poziție confortabilă în jurul pragului de 500 de milioane.